Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Proza
(3)
Status
unknown
(6)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia Krzywiń
(3)
Wypożyczalnia Bieżyń
(3)
Wypożyczalnia Jerka
(1)
Wypożyczalnia Lubiń
(1)
Author
Chłystowski Henryk
(1)
Coloane Francisco
(1)
Eco Umberto
(1)
Jachina Guzel (1977- )
(1)
Mrożek Sławomir (1930-2013)
(1)
Walasek - Elbanowska Dorota
(1)
Żaboklicki Krzysztof
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Dorośli
(1)
Demographic Group
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Subject
Kobieta
(1)
Kolektywizacja rolnictwa
(1)
Powieść chilijska
(1)
Powieść włoska
(1)
Tatarzy
(1)
Urzędnicy
(1)
Wysiedlanie
(1)
ZSRR
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Syberia (Rosja)
(1)
Genre/Form
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Powieść
(1)
4 results Filter
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Krzywiń
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bieżyń
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Jerka
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Lubiń
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
„Cmentarz w Pradze” to powieść kryminalno-szpiegowska, której akcja rozgrywa się w XIX wieku. Umberto Eco przedstawia w niej genezę okrytych złą sławą tzw. Protokołów Mędrców Syjonu, które stanowiły dla Hitlera jedno ze źródeł jego obłąkańczej idei zagłady Żydów i były elementem nazistowskiej propagandy. Autor podkreśla, że oprócz głównego bohatera wszystkie postacie w książce są autentyczne. „Cmentarz w Pradze” ukazał się 30 lat po „Imieniu róży” – debiutanckiej powieści profesora semiotyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Bieżyń
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
Powieść ta należy do tego rodzaju literatury, który, jak się zdawało, zniknął całkowicie wraz z rozpadem Związku Radzieckiego. Istniała wspaniała plejada pisarzy dwóch kultur, którzy należeli do jednego z narodów imperium, ale pisali w języku rosyjskim. Fazil Iskander, Jurij Rytcheu, Anatolij Kim, Ołżas Sulejmenow, Czingiz Ajtmatow… Tradycje owej szkoły to głęboka znajomość materiału narodowego, miłość do własnego narodu, pełen godności i szacunku stosunek do ludzi innych kultur, subtelne korzystanie z folkloru. Wydawało się, że ów kierunek nie będzie miał kontynuacji, że to zaginiony ląd. Zdarzyło się jednak coś rzadkiego i radosnego - pojawił się nowy prozaik, młoda Tatarka Guzel Jachina, która w sposób naturalny zajęła miejsce w szeregu tamtych mistrzów.
Powieść Zulejka otwiera oczy to debiut wybitny. Posiada najważniejszą cechę prawdziwej literatury - trafia prosto do serca. Opowieść o losach głównej bohaterki, tatarskiej chłopki z czasów rozkułaczania, tchnie takimi autentyzmem, wiarygodnością i urokiem, jakie w ogromnym zalewie prozy ostatnich dziesięcioleci nie zdarzały się zbyt często. Nieco filmowy styl narracji wzmacnia dramatyzm akcji i wyrazistość obrazów, a nalot publicystyczny nie tylko nie zakłóca toku opowieści, ale przeciwnie, okazuje się zaletą utworu. Autorka przywraca czytelnikowi literaturę precyzyjnej obserwacji, subtelnej psychologii i, co najistotniejsze, miłości, bez której nawet najbardziej utalentowani pisarze zamieniają się w chłodnych rejestratorów chorób naszych czasów. Utarte wyrażenie „literatura kobieca” zawiera w sobie - w dużym stopniu dzięki męskiej części krytyki - ton lekceważenia. Tymczasem kobiety dopiero w dwudziestym wieku wkroczyły do zawodów, które do tego czasu uważane były za męskie: lekarzy, nauczycieli, uczonych, pisarzy. Od kiedy istnieje ten gatunek, mężczyźni napisali złych powieści setki razy więcej niż kobiety, takie są fakty. Powieść Guzel Jachiny to bez wątpienia utwór kobiecy. O kobiecej sile i kobiecej słabości, o świętym macierzyństwie nie na tle angielskiego pokoju dziecinnego, ale na tle obozu pracy, piekielnego rezerwatu, wymyślonego przez jednego z największych złoczyńców ludzkości. Pozostaje zagadką, jak młodej pisarce udało się stworzyć tak przejmujący utwór, który opisuje miłość i czułość w piekle… To błyskotliwy start.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Krzywiń
There are copies available to loan: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bieżyń
O dostępność zapytaj w placówce: sygn. W 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
Czekoladki dla prezesa / Sławomir Mrożek. - Wydanie 1 - Warszawa : Oficyna Literacka Noir sur Blanc, 2018. - 162, [6] stron ; 19 cm.
Olbrzymia dawka humoru, szczyty urzędniczych absurdów opisanych w mistrzowskim stylu. Zbiór wszystkich opowiadań Sławomira Mrożka, których głównym bohaterem jest Prezes, a towarzyszą mu różni skromni współpracownicy jak Referent, Księgowy, Magazynier, Kasjer, Radca. Przeczytamy o Kanceliście, który w akcie rozpaczy po tym, jak rzuciła go narzeczona, decyduje się na wyprawę w celu Uporządkowania Spraw Niezałatwionych, o próbie nawiązania kontaktu ze zmarłym Kancelistą, z którego śmiercią zniknęły wszystkie pieniądze, o zatrudnieniu emeryta, żeby udawał na cokole pomnik Mickiewicza, o tym, czy Prezes był już w Starożytności i nazywał się Prezus… Wspaniałe przykłady efektywnego współdziałania ludzi szanujących autorytet (Prezesa) i starających się rozwiązywać skutecznie problemy (Prezesa).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Krzywiń
There are copies available to loan: sygn. W 821.162.1-3 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again